Noe å tenke på for dere som ikke drar direkte fr…


Hans-Petter Kristiansen 3:05pm May 29
Noe å tenke på for dere som ikke drar direkte fra OSL.

Terje Kjernlie 3:34pm May 29
Jaja

Per Helge Bø 3:41pm May 29
Da er det vel bare å mellomlande i Køben eller Amsterdam som før?

Hans-Petter Kristiansen 3:50pm May 29
For de som har mulighet så…..

Arne Bunæs 3:57pm May 29
Ikke nødvendigvis. Reiser man første strekning innenlands med Norwegian og fortsetter for eks videre utenlands med samme selskap på gjennomgående billett blir det 1 avgift. Det kan også gjelde SAS til Thai på samme billett.

Hans-Petter Kristiansen 4:04pm May 29
Problemet Arne Bunæs, at pr nå så har jo ikke selskapene noen innsikt i hvordan man skal løse ting. Feks man reiser fra TRD-OSL med DY og vidre ut i fra OSL-BKK med feks QR. Hva skjer da? Har DY og QR ett sammarbeid og tilgang til hverandres systemer slik at passasjeren ikke betaler avgiften 2 ganger ?

Arne Bunæs 4:05pm May 29
Nei.

Arne Bunæs 4:06pm May 29
Da må betales avgift 2 ganger.

Hans-Petter Kristiansen 4:08pm May 29
Og det er jo det disse som sitter og bestemmer lova at ikke skulle skje…..

Arne Bunæs 4:13pm May 29
Avgiften ble innført altfor raskt. Selskapene fikk ikke tid å innordne seg avgiftene.

Hans-Petter Kristiansen 4:14pm May 29
Helt enig. Dårlig planlagt og overhodet ikke noen rettningslinjer de skal forholde seg til.

Audun M Angen 5:08pm May 29
Heilt idiotisk avgift !! faen for en regjering !!

Thomas Henden 5:18pm May 29
80 kr er en veldig liten andel av mange tusen kroner, så det er fordelen med å reise direkte, som uansett er det viktige.

Direkte billetter er vel ofte mye dyrere enn mellomlanding, noe jeg finner merkverdig, da en stor del av drivstoffkostnaden til en flytur, er oppstigningen, pluss at det sikkert koster flyselskapene en del både å ta av og lande, eller mulig alle kostnadene ligger i landingsavgiften.


Hans-Petter Kristiansen 5:26pm May 29
Thomas Henden, er vel ikke de 80 kr som er den store kostnaden på en enkelt tur, men skal man dra en familie så kan det fort bli endel hundrelapper ekstra på en billig tur. Når det gjelder flybytter så må du tenke annerledes enn det du gjør. Selskap som Qatar, Emirates, Turkish og Finnair, bruker sine hjemmebaser for å sende folk ut i verden. Det er derfor billettene er såpass billige. Eks, så er det ca 2000 billigere å dra til BKK med Qatar enn det er å dra til selve Qatar…..

Thomas Henden 5:49pm May 29
Billige flyreiser, basert på at noen får for lave lønninger, er ikke bærekraftig i lengden. Det virker som selv FrP som vanligvis ikke liker miljøavgifter, har forstått det, ellers ville de ha motsatt seg avgiften.

Er jo interessant å se at også USA, hvor selv demokratene ligger til høyre for FrP, er skeptiske til Norwegians lavprisopplegg, basert på underbetalt arbeidskraft.

Når summen av dette fører til at, som sagt, direktelinjer blir dyrere enn mellomlandinger, _selv om_ en stor del av drivstoffkostnadene er å løfte flyet til 10-12 km høyde, pluss landingsavgift, og drivstoffet koster omtrent det samme over alt, regulert etter oljeprisen, OG flyselskapene beregner tillegg ved høyere oljepris, så er det på tide med noen reguleringer.

88 kr er en like liten andel av billettprisen, selv når en "hel familie" skal reise, for da er jo det totale antallet billetter større og prisen tilsvarende høyere.


Johan E. Normann 6:01pm May 29
Thomas Henden, greit at 88kr ikke er all verden.. Men betyr det at man bare skal finne seg i alt av tåpelige avgifter dette landet finner opp? Det er INGENTING som rettferdiggjør denne avgiften.

Tommy Bancha Maraas 6:27pm May 29
hvem protesterer ? ingen ! så da må vi bare finne oss i det uten og en gang utrykke ett pip på facebook

(annonser2)

    0 0 votes
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments