Thai DC-9 på Fornebu


Geir Vitnæs 2:15pm Oct 2
Thai DC-9 på Fornebu

Egil Johansen 2:30pm Oct 2
Finns dem enda

Egil Johansen 2:31pm Oct 2
Fornebu ja. Gammelt bilde

Geir Vitnæs 2:37pm Oct 2
Egil Johansen…Dem ble lånt ut av SAS.. Nå står dem å støver ned i Arizona USA

Stein Gjertsen 3:57pm Oct 2
Klarte en sånn maskin direkte Oslo- Bangkok, eller mellom landing?

Geir Vitnæs 4:10pm Oct 2
Stein Gjertsen..Ikke sjans.. En eller to mellomlandinger

Kurt Moen 5:32pm Oct 2
ka kosta den beleten,te bankok


Helge Heyerdahl 6:01pm Oct 2
Var det dette Chulalongkorn kom med, Jan Olav Wilborn Aamlid? (Intern fleip :))

Aksel Olsen 6:38pm Oct 2
http://www.oy-reg.dk/register/3177.html

Aksel Olsen 6:40pm Oct 2
Den er høgget https://www.planespotters.net/airframe/McDonnell-Douglas/DC-9/47395/N762NW-Delta-Air-Lines

Geir Vitnæs 6:43pm Oct 2
Aksel Olsen-Vet ikke hvor mange DC 9 SAS leide ut til Thai

Aksel Olsen 6:45pm Oct 2
Dette er ut fra registrerings nr på flyet på bildet…. OY-KGG… så maskinen på bildet er høgget….

Aksel Olsen 6:46pm Oct 2
Thai leaset 2 DC 9 av SAS https://www.planespotters.net/production-list/search?fleet=Thai-Airways-International&manufacturer=McDonnell-Douglas&type=DC-9&fleetStatus=historic

Geir Vitnæs 6:48pm Oct 2
Jøss -Dem leaset noen Caraveller også fra SAS

Aksel Olsen 6:53pm Oct 2
ser ut til at de bare hadde en Leaset sas maskin http://sudaviation.com/?page_id=292

Aksel Olsen 6:55pm Oct 2
begynner og bli så gamle fly at informasjon kan være mangelfull http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International-(Scandinavian-Airlines-SAS)/Sud-SE-210-Caravelle-III/1141107

Aksel Olsen 6:55pm Oct 2
http://www.oy-reg.dk/register/3280.html

Aksel Olsen 7:04pm Oct 2
Finner ikke noe mere 🙂 men er sikkert en og annen guru på gruppen som heter osl gardemoen fly og spottemilijø….. de kan litt mere enn de fleste 😀

Hans Christian Schrøder 7:19pm Oct 2
DC-9 var bra, hadde en spesiell funksjon: i nødsituasjoner kunne pilotene presse throtlene over en sperre – og dermed få rundt 20% mer trust. Men da måtte også motorene overhales etterpå, så den avgjørelsen kosta endel millioner hver gang!

Geir Vitnæs 7:38pm Oct 2
Hans Christian Schrøder-Det er feil det du sier -Jeg kjenner en tidl DC-9 pilot og han svarer —IKKE fakta! Men vi kunne få for mye thrust hvis vi ikke var nøye med å sett max. TO-thrust. Det var ingen sperre. Det var bare en visuell inspeksjon av motorene ved overskridelser opp til 103,5 % N1.

Geir Vitnæs 7:39pm Oct 2
Har du max trust så kommer du ikke lenger -Alle fly har absullut max trust som normalt

Hans Christian Schrøder 7:44pm Oct 2
Aha – det må være noen som en gang har blanda dette inn:

https://en.wikipedia.org/wiki/War_emergency_power

Husker ikke hvor jeg fikk det fra når det gjelder DC-9, et eller annet pilot-forum – men samme det egentlig 🙂

(Max-thrust nevnte jeg da ellers ikke – uansett hvordan det defineres)


Geir Vitnæs 7:51pm Oct 2
Hans Christian Schrøder–Radialmotorer på proppelfly hadde noe av det du nevner Gamle DC-6 og DC.7 bla annet

(annonser2)

    0 0 votes
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments